Veelgestelde vragen boekenwebshop

Heb je een vraag over een van onze boeken? Bekijk de veelgestelde vragen hieronder of neem direct contact met ons op. Wij zijn elke werkdag bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur, per mail boekenwebshop@wpg.nl of telefonisch op 085 – 029 31 84.

Wat zijn de verzendkosten?

Boeken boven de €20,- worden binnen Nederland gratis verzonden. De kosten voor het verzenden van boeken onder de €20,- zijn €2,99.

Is het mogelijk om meerdere boeken per bestelling te plaatsen?

Nee, je kunt slechts één boek per bestelling plaatsen.

Is levering in België ook mogelijk?

Nee, helaas is het tot op heden niet mogelijk om in België te leveren.

Zijn de genoemde prijzen inclusief of exclusief btw?

Alle op deze website genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

De meeste boeken uit ons assortiment heb je binnen 1 dag in huis als je ze voor 20.00 uur bestelt op maandag t/m vrijdag. Bestel je een boek op zaterdag of zondag, dan heb je deze op dinsdag in huis.

Je bestelling wordt bezorgd door PostNL. Veel boeken kunnen door de brievenbus. Dan is de bezorging op dinsdag t/m zaterdag.  Je ontvangt een verzendbevestiging per e-mail. Past het pakket niet door de brievenbus, dan ontvang je een verzendbevestiging met daarin een Track & Trace-code waarmee je de aflevering van je pakket kunt volgen. De bezorging van pakketten is van maandag t/m zaterdag. Ben je op het moment van bezorgen niet thuis? Dan laat de postbode een briefje achter in de brievenbus. Het pakketje wordt dan bij de buren geleverd of er volgt een nieuwe afleverpoging op de eerstvolgende bezorgdag.

Kan ik een (e-) boek vooruit bestellen?

Je kunt een (e-)boek bij ons alvast vooruitbestellen. Je ontvangt het (e-) boek dan automatisch op de deurmat of in je inbox zodra het (e-)boek is verschenen. Op het bestelformulier op onze website staat de verwachte verschijningsdatum. Let op: deze datum is onder voorbehoud.

Is er vertraging mogelijk?

In uitzonderlijke gevallen kost de bezorging door Post NL van een bestelling enkele dagen, in plaats van 24 uur. Heb je je bestelling 3 werkdagen nadat hij is verzonden nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Om je zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we je je ordernummer te vermelden in je e-mail of bij de hand te houden als je hen belt.

Hoe ontvang ik mijn e-book?

Na betaling ontvang je direct een e-mail met daarin een link waarmee je het e-book kunt downloaden. Deze plaats je vervolgens zelf op je e-reader.
Heb je een e-book vooruitbesteld, dan ontvang je je aankoop op de dag dat het boek is verschenen automatisch in je mailbox. Op het bestelformulier op onze website staat de verwachte verschijningsdatum. Let op: deze datum is afhankelijk van verschillende factoren en kan daarom afwijken.

Hoe kan ik betalen?

Je betaalt veilig met iDEAL. De online betaling verloopt via de beveiligde omgeving van onze payment provider Buckaroo. Het is niet mogelijk om met een andere betaalmethode te betalen.

Waar vind ik de factuur?

De orderbevestiging is tevens je factuur. Deze ontvang je per e-mail.

Kan ik een kopiefactuur ontvangen?

Als je een kopiefactuur wilt ontvangen, dan kun je deze opvragen bij onze klantenservice met een vermelding van je ordernummer. De klantenservice is te bereiken op telefoonnummer 085-0293184 (maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur).

Welke garantie heb ik als ik een artikel koop?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing.

Ik wil een artikel retourneren, hoe werkt dat?

Je kunt een artikel dat je bij ons gekocht hebt, na ontvangst, binnen 30 dagen retourneren. De kosten voor retourneren zijn voor eigen rekening. Bekijk hier de actuele Post NL tarieven.  Je stuurt het  artikel inclusief de pakbon via PostNL retour. Het ingevulde retourformulier stuur je per e-mail naar: boekenwebshop@wpg.nl.

We verplichten je niet om het met een Track&Trace-code naar ons op te sturen maar handig is het wel. Hiermee kunnen we namelijk je verzending traceren als er iets misgaat. Kies je hiervoor,  bewaar het verzendbewijs dan goed. Let op: er zijn wel extra kosten verbonden aan een zending met Track&Trace!

Voor artikelen die op de juiste wijze geretourneerd zijn wordt het door jou betaalde bedrag teruggestort op je rekening.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat WPG Uitgevers niet aansprakelijk is voor beschadigde of zoekgeraakte retourgestuurde artikelen.

Stuur je artikel(en) retour naar:

WPG Uitgevers
T.a.v. Boekenwebshop
Postbus 1050
1000 BB Amsterdam

Hoe weet ik of jullie mijn retourzending hebben ontvangen?

We sturen je een mail zodra je retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen vijf werkdagen nadat je het teruggestuurd hebt.

Wanneer wordt ik terugbetaald bij retourneren?

Zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat je het artikel hebt ontvangen, betalen we je terug. De terugbetaling vindt pas plaats wanneer wij het artikel hebben teruggekregen.

Ik heb het artikel beschadigd ontvangen, wat nu?

Neem contact op met de klantenservice (085-0293184) en zij zullen direct met een gepaste oplossing komen.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat nu?

Stuur een mail naar onze klantenservice met daarbij het retourformulier en stuur het artikel retour naar:

WPG Uitgevers
T.a.v. Boekenwebshop
Postbus 1050
1000 BB Amsterdam

De verzendkosten hiervan worden vergoed.

Ik ben te laat met retourneren, wat nu?

Wanneer je een artikel buiten de gestelde voorwaarden of het zonder retourformulier terugstuurt, dan ben je nog steeds verplicht voor het product te betalen.

Wat kan ik doen bij een klacht?

Als je niet tevreden bent over ons product of onze dienstverlening, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Onze medewerkers helpen je graag verder.
Mocht je na dit contact toch niet tevreden zijn over de afhandeling van je vraag of klacht, dan kun je dit schriftelijk kenbaar maken aan WPG Uitgevers.

Stuur je klacht onder vermelding van je naam, adres, woonplaats en ordernummer naar:

WPG Boekenwebshop
Wibautstraat 133
1097 DN Amsterdam

Zodra wij je brief hebben ontvangen, reageren wij binnen 1 week inhoudelijk op je vraag of klacht.

Hebben wij je toch niet naar tevredenheid kunnen helpen? Dan kun je natuurlijk altijd nog je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag www.sgc.nl. Ook kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Waar vind ik de leveringsvoorwaarden?

De algemene leveringsvoorwaarden van WPG Uitgevers vind je hier.

Waar vind ik het privacy- en cookiestatement?

Op de website van WPG Uitgevers vind je informatie over de verwerking van je persoonsgegevens in het privacystatement.  Informatie over het beleid ten aanzien van cookies vind je in het cookiestatement.

logo Created with Sketch.